Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/μεταπτυχιακές φοιτήτριες αποκτούν ιδιαίτερα εξειδικευμένες γνώσεις αιχμής στα πεδία της Παιδαγωγικής, της Γενικής & Ειδικής Διδακτικής, της Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής. Αποκτούν επίσης κριτική επίγνωση σε πολλά ζητήματα των ανωτέρω πεδίων και, κυρίως, στη διασύνδεσή τους με τις Νέες Τεχνολογίες και τις Βιοϊατρικές Επιστήμες.
Όλα τα μαθήματα είναι εναρμονισμένα με τις επιταγές των πλέον σύγχρονων τεχνικών και μεθόδων διδασκαλίας, σχετικών με την Παιδαγωγική Επιστήμη. Έμφαση δίνεται στην Πρακτική Άσκηση των μεταπτυχιακών φοιτητριών/φοιτητών, η οποία περιλαμβάνει παρακολούθηση, παρατήρηση, σχεδιασμό εκπαιδευτικής παρέμβασης και πραγματοποίηση Μικροδιδασκαλίας ή/και διδασκαλίας. Η διδασκαλία σε σχολικές μονάδες ή σε κέντρα αγωγής και φροντίδας παιδιών προσχολικής ηλικίας είναι αυτόνομη και εποπτευόμενη.
Ο σχεδιασμός της Πρακτικής Άσκησης, οι ερευνητικές εργασίες καθώς και η Διπλωματική Εργασία στοχεύουν στην ενίσχυση της παιδαγωγικής δεινότητας των μεταπτυχιακών φοιτητών/φοιτητριών με τη χρήση καινοτόμων θεωριών και τεχνολογιών.
Σκοπός του Δ.Π.Μ.Σ. είναι η μεγιστοποίηση της δυναμικής των αποφοίτων του στον ευρύτερο εκπαιδευτικό χώρο, αφενός μέσω της απόκτησης μιας ολιστικής προσέγγισης στη σύγχρονη Παιδαγωγική επιστήμη και στις διαδικασίες Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση, αφετέρου μέσω της επικαιροποίησης των γνώσεων και δεξιοτήτων των φοιτητών/φοιτητριών σε πεδία αιχμής των ανωτέρω γνωστικών πεδίων. Έτσι, το Δ.Π.Μ.Σ προετοιμάζει στελέχη της εκπαίδευσης ικανά να επινοούν και να προωθούν καινοτομίες με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενισχύοντας τον κριτικό στοχασμό για τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και τη βελτίωση της σχολικής πράξης.
Πιο συγκεκριμένα, ανά ειδίκευση, με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι/απόφοιτες θα είναι σε θέση να: